Rikikī piedzīvojumi.

Kad Zvaigzne ne pārāk senā pagātnē izdeva burvīgā franču lācēna Rikikī piedzīvojumus jaunā grāmatā, mans feisbuks piepeši eksplodēja ar neskaitāmiem izsaucieniem par to, ka grāmatnīcā cilvēki atkal ieraudzījuši savas bērnības iemīļoto grāmatu. Arī es pievienojos sajūsmā spiedzošajiem, jo Rikikī no savas bērnības atceros ļoti spilgti- lācēns bija tik mīļš, ka grāmata tika pagalam nolasīta un es neesmu pārliecināta vai tā vispār līdz šodienai vēl ir izdzīvojusi.
Patiesībā Rikikī bija vairāk nekā vienkārši mīļš- viņš bija rotaļu biedrs un sabiedrotais un Rikikī mazos un lielos piedzīvojumus es atceros tik spilgti it kā pati būtu tajos piedalījusies. Ir arī kuriozākas atmiņas- es skaidri atminos kā skolas laikā, kādā 2. vai 3. klasē mājās atkal un atkal pāršķirstīju Rikikī piedzīvojumus, tikai tad jau paslepus, jo šķita, ka tādai lielai meitenei, kas nu jau mācās skolā nav īpaši piedienīgi lasīt tādas bērnu grāmatas. Cik labi, ka nu tādas muļķības esmu no galvas izsvēpējusi un varu ar prieku izbaudīt bērnu grāmatas neslēpjoties.

Rikikī piedzīvojumi ir daudz un dažādi un sākotnēji tie tikuši pa vienam publicēti franču avīzē. Šķiet, ka pārējā pasaulē tie joprojām tiek publicēti atsevišķi, bet mums ir paveicies ar izdevējiem, kuri tos apkopo grāmatās un ļauj bilžu stāstus baudīt kopā- tos var lasīt gluži vai kā grāmatu no viena vāka līdz otram, bet var arī izvēlēties mīļākos, pie kuriem pakavēties, vai lasīt pavisam sajauktā secībā. Jaunajā grāmatā gan nav iekļauti pilnīgi visi Rikikī stāsti (nez vai tas būtu iespējams), tomēr ir nākuši klāt jauni piedzīvojumi, ar kuriem es bērnībā iepazinusies netiku.

Rikikī lielākā pievilcība droši vien slēpjas tanī, ka viņš nav uzbāzīgi labs un stāsti nepretendē uz milzīgām, pamācošām morālēm. Rikikī ir pavisam dabisks, mazs lācēns, kurš strādā gan darbus, gan nedarbus un reizi pa reizei iekuļas kādā ķibelē. Pie kam, Rikikī ir arī nenoliedzami glīts- ilustrācijas ir absolūti brīnišķīgas, ieturētas vienkāršā un bērnam pievilcīgā stilā.

Rikikī piedzīvojumi katrā ziņā ir grāmata, ko es ar lielu prieku pāršķirstu atkal un atkal. Šī ir viena no tām grāmatām, par kuru gribas teikt- to noteikti ir jāiepazīst visiem bērniem, jo būtu grēks kādam nolaupīt tik burvīgu pieredzi.

Vērtējums:
10/10

About spigana

Atskaņas no Spīganas. Viņa bildē un bildējas pati, lasa, dažkārt naktīs kliedz, bet rītos pieraksta sapņus. Šeit lielākoties tikko izlasīto grāmatu apraksti, pāris sapņi un sadzīves ainiņas. Pārējais: http://www.spigana.com http://spigana.tumblr.com View all posts by spigana

Comments are disabled.